5 Temmuz 2009 Pazar

Anı Kumbarası

























Merhaba,

Dün 4 Temmuz idi. Sevgili kocamın doğum günü. Ama bu yıl doğum gününü yeğeni ile paylaştı. Defne bebek de bir yaşına bastı.
Okadar sevimli idi ki. Müzikle birlikte poposunu oturuğu yerden sağa sola salla sallaması, kollarını kuş kanası gibi çırparak ritim tutması görülmeye değerdi.
Ona ilk yaş günü için bir hediye hazırlamak istedim. Çalışan bir anne olarak hiç bir zaman tutamadığım bebek günlükleri almıştım. Ama onları dolduramadığım için çocuklarıma ait bir dolu hoş ayrıntı unutuldu gitti.
Bir ara internette bir yazı okumuştum. Çocukları ile ilgili minik minik kağıtlara yazdığı anılarını bir kavonozda topluyordu bayan. Canının sıkkın olduğu anlarda oradan çekerek okuyordu yazdıkları. Her bir kağıtla nasıl sıkıntılarından kurtulduğunu anlatıyordu. Ben de ne güzel diye düşünmüştüm. Belli bir format, ortam olmadan yaşadıklarını kağıda dök ve biriktir. Çok daha kolay, uygulanası bir fikir.
İşte bunun için bir anı kumbarası yapmak istedim. Çalışan eltimin benim gibi kaçırmaması için keyifli anıları bu fikri verebilmek istedim. Tabi bu sonuçta bir kutu ne amaçla isterlerse öyle kullansınlar, güle güle iyi günlerde...
Yapılışı ise biraz zaman aldı. Önce krem rengine boyadım kutunun dış yüzeyini. Sonra iki kat boya çatlatma sıvısından sürdüm ve bu nemli, sıcak İstanbul günlerinde kurumasını bekledim.
Amacım deniz, gökyüzü ve yeşillikleri ile rengarenk, cıvıl cıvıl bir kutu hazırlamaktı. Buna uygun olarak yeşil ve mavi renk ağırlıklı boyalarımı kullandım. Geçişler ve ağaç için kahverengi ile boyadım. Bu arada boya henüz kurumadan bulut ve denizde dalgalanmalar yaptım. Çatlama bitip boya kuruduktan sonra da diğer ayrıntıları tabiki. Çiçekler, çimenler ağaç dalları vs. Bu arada peçeteden kesip çıkarttığım uzun uzun yaprakları da yapıştırdım. En az 7-8 yıldır evde kullanılmayı bekleyen ve hazır aldığım süslerden çilekler, kuşlar, güneş, yelkenli, uçutma, ayıcıklar vs. ne bulduysam yapıştırdım. Böylece kutum cıvıl cıvıl hale geldi.
En son olarak vernik atmak istedinm. Ama baktım sıvı vernik problem oluyor ben de sprey vernik kullandım.
Sonuç görenlerin hoşuna gitti. Hatta oğlum sadece çatlama solüsyonu üzerine boya sürdüğüm halini görünce ilk tepkisi: “anne bazen ben senin yaptıklarını çok beğenmesemde beğendim diyorum” şeklindeydi. Bitince kutuyu vermek istemedi, “benim olsun” dedi. Ama sonuçta götürüp kendisi hediye olarak verdi.




05.07.2009 - Fulya




5 yorum:

  1. Çok çok güzel olmuş. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Bayıldım, çok güzel olmuş. Kutu kaplama için girdim, bu kutuyu gördüm. Kutu kaplama da çok güzel olmuş. ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Muhteşem güzel olmuş ya, çok zevklisiniz. içinde güzel anılar birikir hep inşallah.
    (Aynen sesi cim gibi kutu kaplama için girmiştim)

    YanıtlaSil
  4. Merhaba,
    Hepinize çok teşekkür ederim. Bu kutunun yapımı çok vaktimi almıştı. Ama yorumlarınızdan sonra değdiğini düşündüm.
    İnsan kendi yapınca zaten hoşuna gidiyor ama başkalarından gelen beğeni deha bir hoş oluyor.
    Tekrar teşekkürler.

    YanıtlaSil
  5. Yaptığınız bu kutuyu da çok sevdim. Çok güzel ve estetik olmuş. Zaten böyle renkli ve cıvıl cıvıl şeyleri çok severim :)

    YanıtlaSil