19 Ocak 2010 Salı

Tuz Seramik Hamuru Denemeleri


Merhaba,


Bu tatil öncesi sanırım son kaydım olacak. Aslında bir kaç çalışmam daha var ancak henüz fotoğraflayamadım. Kısaca 1o gün kadar buarlarda olamayacağım. Ondan sonra da 1-2 hafta hem evde hem işyerinde tatilin acısı çıkarcasına yoğun olur. Bu da demek oluyor ki 2-3 haftalık bir ara veriyorum.

Tuz seramik hamurunu daha önce farklı sitelerde, hatta İngilizce olarak bile görmüştüm ama birtürlü deneme fırsatım olmadı. En son 10 Marifette ve Figen Abla’nın yaptıklarını görünce mutlaka denemeliyim diye düşündüm.

İki hafta önce bir Cumartesi günü hamuru yoğudum. Amacım da güller ve yapraklar yaparak boyayacağım takı kutusunun üzerine bunlarla bir arajman yapmak.

Hamuru yoğurmak en kolay kısmı idi. Ondan sonra gülleri yapmaya koyuldum. Öyle yapıyorum olmuyor, böyle deniyorum olmuyor. Ortaya kaba saba güller çıktı. Üstelik okadar zorlandım ki, tekrar tekrar yapmaktan bıktım. Üstelik ölçüyü de az tutmak için likör bardağı ile yapmıştım. Buna rağmen baktım bitecek gibi değil yapraklara geçtim. Ardından da papatya vari çiçekler daha kolay olur düşüncesi ile onlardan denedim.

Üstelik güllerin altlarının kutu üzerine yapıştığında kötü durmaması için nasıl yapılması gerektiğini de bilemedim. Şimdi ben bunları henüz boyamadım ama kolay kolay bunlara zımpara yapabileceğimi de sanmıyorum. Ne yapayım olduğu kadar. Kullanabileceğim bir şey çıkar herhalde karşıma.

Sanırım zarif güller yapabilmek için bayağı bir denemem gerekecek.

19.01.2010 – Salıpazarı

3 yorum:

  1. anlattıklarını okudum da aynı şeyleri birebir ben de yaşadım. Sonrada blogumda göreceğin kutu kaplama olayına girdim.yani tek tek yapıp boyayıp yapıştırmayı istemiştim ben de ama beceremedim. Sonunda kutunun üzerinde model çıkardım yani süsleyeceğim yer üzerinde çalıştım ve kendiliğinden yapışmış oldu :) ne yapayıp dağılıyordu çok,fena olmadı gibi istersen bir de bu taktiği deneyebilirsin :)
    ayrıca modeller harika görünüyor daha ne olsun

    YanıtlaSil
  2. 4-belki 5 yıl önce içinde tuz olmayan beyaztutkal ve unla hazırladığım hamurlarla gül sandıkları yapmıştım .
    çok kolay çalışılıyordu.
    bir de öyle deneyin derim.
    sanırım 10marifet de de vardı bu çalışmam.
    görüntü harika oluyor,işçilik sizin mahir ellerinize.

    YanıtlaSil
  3. ablam bu hamurla çok oynamaya gelmez, hemen cıvıklaşıyor..böyle durumda kağıt havluya sar biraz, fazla suyunu çeksin...
    elin alışınca kolay geliyor tuz hamuru...
    pes etme neolur..sen çok harika şeyler yapabilirsin...hadi ablam devam..

    YanıtlaSil