13 Ocak 2010 Çarşamba

Annemin vazosu

Merhaba,

Bu vazo annemindi. Resmini çekmedim ama cam vazo bana verdiğinde sanırım sudaki kireç nedeni ile beyaz beyaz lekeli bir halde idi. Bana “sen bunu boyayabilirsin” dedi. Kafamda kahve ve krem rengi tonları arasında geçişler yapacağım bir şekil oluştu önce.

Öncelikle zemini krem yaptım. Ama biraz fazla zamanımı aldı, istediğim gibi kapatmak zemini. Zaten yazın son günleri, tatil, okul hazırlıkları derken kaldı. Hatta annemin evinde kalmıştı.

Sonra öncelikle yarım işlerimi bitirmeliyim diyince aldım evime getirdim. Bir gün hobi merkezinde bu sticker desenini görünce hoşuma gitti dayanamayıp aldım ve vazoya uygulamaya karar verdim.

Öncelikle zemini biraz hareketlendirmek istedim. Açık mor, altın rengini kullanarak süngerle zemini biraz tamponladım ama bu sefer gözüme koyu gelince tekrar açık renk boyayıp aynı tonlarla ama krem rengi ile beraber geçtim.

Sonra üzerine varak desenini uyguladım. Hoşuma gitti ama çevresi boştu. Hemen çevresini boncuk boyalar ile çalıştım. Serbest elle şekiller verdiğim için biraz irili ufaklı bir görüntü oldu ama sürekli çalışmadığım için ancak bu kadar başarabildim.

İlk aşamada daha sade bir sonuç çıktı ortaya. Baktım bir şeyler eksik ama ne olduğuna karar veremiyorum bir kaç hafta öylece televizyonun üzerinde gidip gelip setyrettim. Sonra tüm zeminin açık kaldığını düşünü bu safer desen dışında kalan rengi daha koyu bir mor rengi ile oluşturdum.

Bu hali ile herkesin hoşuna gitmişti ama ben de hala birşeyler eksik modu vardı. Bir kaç gün daha seyrettikten sonra sticker’ın çerçevesini biraz daha zenginleştirme kararı aldım kendimce.

Hatta kızım anne “fazla karıştırma” dese de biraz daha altın rengi ve mor boyutlu boya ile o hat son şeklini aldı. Kızım “anne sen gittikçe daha kokoş şeyler yapmaya başladın” diye bana takıldı.

Son halini herkes daha çok beğendi. Ben de anneme takım olsun diye yanına tabak ve çerçeve de yapmaya kararverdim ama bakalım ne zaman tamamlanacak bu set. Henüz bu vazonun verniklemesi bile yapılmadı.

13.01.2010 – Salıpazarı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder