17 Haziran 2009 Çarşamba
















Nihayet asıl amacım ile ilgili bir şeyler ekleyebiliyorum.

Atmaya kıyamadığım mama kavonozlarını değerlendirdiğim çalışmam ekteki.
Peçete tekniği uyguladım cam üzerine.
Ama desen camın içine konan malzeme ile kaybolmasın istediğim için altını krem rengi boya ile boyadım. Bunu yapabilmek içinde önce cam boyamadan önce kullanılan solüsyonu kullandım. Sonra peçeteleri yapıştırdım. Kenarlarını çerçeve şeklinde boyadım. En sonunda da kenarlarına boyutlu boya ile kontür çektim veya ışıtlılı görünüm için noktalar koydum. Bir de tabi vernikleme işlemi var. Sentetik tiner kullandım, suya dayanıklı olabilmesi için.

Kapakları unutmadım. Onlara da sprey boya ile ince katlar halinde altın rengi boya attım. En sonunda da vernik uyguladım.

Bu kavanozlarla ilgili problem kapakları. Bence doğru kapanmıyorlar. Ancak piyasada uygun boyuttaki kapaklar da bu kavonozlara uymuyorlar. Keşke uyanlarından bulsam. İlk kez böyle birşey yaptığım için resimler oldukça kötü. Üstelik dikkat etmemişim, aslında daha iyi kapanabiliyorlar ancak yine de değiştirebilmeyi isterdim.

Diğer kavonozlarım da uyum sağlasınlar istedim. Onlara da aynı tekniği uyguladım. Sonuç çok hoşuma gitti.
Aldığım ahşap rafın peçete yapıştıracağım zeminini açık renk boyadım. Diğer tarafların da uygun renk olması için terracota kullandım. Peçete tekniğini uyguladıktan sonra zemini acık renk sırıtmaması için ıslak sünger ile terra cota rengini kullanarak kirlettim. Sonra yine terracota ve yeşil tonlarını kullanark sulu bir kıvamdaki boyayı diş fırçası yardımı ile zemine sıçratarak nokta nokta efekt elde ettim. Son olarak yine boyutlu boyalar yardımı ile kavonozlara uyum sağlaması için dokunuşlar uyguladım.

17 Haziran 2009 Salıpazarı

1 yorum: