19 Aralık 2010 Pazar

KLIMT Desenli çalışma


Bu kare ahşap parçası uzun zamandır elimde. Kafamda ne yapacağımız bilemeden bir süre arabamın bagajında gezdirdim. Zira iş yerinde yapılan bir prototip sandalın üst kısmı olur kendileri. Baktım kullanılmayacak, talip oldum. Arkadaşta bana vermişti.
Neyse sonra ne yapacağıma karar verdim, nasıl kullanacağımı biliyordum ama nasıl bir desen ve renk kullanmalıydım ona karar vermem gerekiyordu. Zaten elimde yapmaya devam ettiğim, yarım kalan işlerim olduğu için de bir süre bu soru ile yaşadım.
Bu sorunun cevabını kendi kendime verip, üzerinde kullanacağım bu peçeteleri alalı bile 3 hafta oluyor. Çok sevdiğim Klimt desenli peçetelerden bulabildiğim iki farklı desenli peçete ile beraber uyum sağlayacağını düşündüğüm yelpazeleri de aldım.
Geçen hafta vaktim olunca da önce zemini krem rengi boyayarak başladım. Zeminin üzerine direk peçeteleri yapıştırsam baktım istediğim sonucu elde edemiyorum hemen stencil fırçaları ile açıklı koyulu, kızıl tonlu kahve rengilerle ponponlayarak zemini hareketlendirdim. Bu arada peçete yapıştıracağım alanı açık renk bırakmaya özen gösterdim.
Sonraki adımım peçeteleri yapıştırmak oldu. Baktım yine zeminde bir eksiklik var hemen resimlerin kenarını kontürle belirginleştirdim. Sonra da zemine Klimt desenleri detaylarına benzer desenleri tekrarlayarak bütün bir sonuç elde etmeye çalıştım.
Özellikle elde yaptığım desenler nedeni ile oldukça vaktimi almasına rağmen baktığımda sonuç benim çok hoşuma gitti. İyi ki uğraşmışım dedim kendi kendime.
Yelpaze kısmında resimlerin üst üste gelmesi nedeni ile bazı bölümlerinde düzeltmeler yapmam gerekecek ama bu hali bile hoşuma gitti. Kendi yaptığım iş olmasından muhtemelen. Ama düzeltmeleri de yapacağım kısa sürede ve devamını da yapıp sonucu tekrar sergileyeceğim.
Bu hali bile beni çok heyecanlandırdığı için buraya eklemek ihtiyacı duydum., bekleyemedim. Belki bu hataları nasıl düzeltebileceğim konusunda da farklı fikir verenler de olur bu arada.




19 Aralık 2010_ Esentepe, İstanbul

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder