29 Kasım 2010 Pazartesi

KIRMIZILI BANYO TAKIMI


Son bir kaç haftadır herhangi bir şeye el sürememiştim. Aklımda yapmak istediğim onlarca proje ama ben ancak ev ile iş arasında mekik dokumakla yetiniyordum.

Eşimin yurt dışı seyahati araya girince ben de tüm ev işlerini bırakıp bari öncelikli olan bir projemi bitireyim istedim. Kızkardeşimin arkadaşı için istediği banyo seti vardı.

Öncelikle onu yaptım. Böylece kafamda olup da denemediğim teknikleri de denemiş oldum. Öncelikle banyo beyaz olduğu için renkli bir çalışma olmasına ve renkte de kırmızı, bordo tonları olabileceğine karar vermiştik. Bu tonlarda uygun olabilecek ve fazla sayıda olan sadece bu desende peçete vardı elimde. Böylece desen seçimi kolay oldu.

Sonra gidip yedek tuvalet kağıtlarını saklamak için ahşap kutuyu aldım. Bir de cam sabunluk ile bir kase. Ama çalışırken malesef kase kırıldı. Bende onun yerine evdeki kullanmayıp sakladığım minik bir sepeti bir de havluluk olarak büyükçe bir sepeti dahil ettim sete. Tabi sürekli kullandığım şu kahve kurularından yapmadan da olmazdı. Sonra bunları minik sabunlar, mumlar, kulak pamukçuğu ve mendil kutusu ile tamamladım.

Ahşap malzeme, sabunluk, ve sepetleri boyayarak başladım. Üzerlerine peçete tekniği ile desenleri geçirdim. Ancak sepette iri iri boşluklar olunca buraları peçete ile yapmak içime sinmedi. Bende böylece hamu ile çalışmayı denedim bir kez daha. Değişik boyutlarda dikdörtgenler yaptom ve bunları beya ile boyadım. Boya kuruyunca üzerlerine peçete kapladım ve sepetin etrafına yapıştırdım. Set mantığı korunsun diye benzerlerini ahşap kutu için de yaptım. Ama onları peçete ile kaplamayıp sadece ekose boyadım. Bu arada hamurdan iki adet de kalp yapıp ortalarından ip geçirmek üzere delikler açıp, onları da peçeteledim.

Marketten tesadüfen tam da kullandığım renkte bir mendil kutusu buldum, plastikten. Üstelik tekrar doldurulabilen bir kutu. Bunun üzerine de hamur dan çalıştığım parçalardan koydum.

Bakınca hoşuma gitti, renkli cıvıl cıvıl ama biraz da pırıltı gerek diye düşünüp hafif bir altın ışıltısı kattım. En son vernikleyip, sepete evde bulduğum bir kırmızı kurdeleyi fiyonkla bağladım.

İşte benim banyo setim. Ben beğendim. Annem, kızım ve kardeşim de beğendiler. Umarım sahibi de beğenir ve iyi günlerde kullanır.

Bu arada sepet boyamayı ilk kez denemiş oldum. Hamur ile çalışmam ise ikinci oldu. Ama hala istediğim düzgünlükte bir yüzey ve kesim elde edemiyorum. Bir şeyleri eksik veya hatalı yapıyorum ama ne acaba?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder